Banguide

(Denna banguide är alltid under viss justering. Vi reserverar oss för eventuella ändringar!)

Banguidens inspelsmått

är alltid till greenens framkant.

Fairwaymarkeringar

Mått till centrum green.

Blå avståndsmarkering = 50 m

Röd avståndsmarkering = 100 m

Gul avståndsmarkering = 150 m

Vit avståndsmarkering = 200 m

Banans längsta hål som oftast spelas i motvind. Se upp för out-pinnar till vänster. Dike tvärs fairway som kan komma i spel på andra eller tredje slaget.

OBS! Slå ej ut om fordon befinner sig på vägen!

Åter ett par fem hål. Dike är i spel från utslaget. Spela fram till dogleg vänster för inspel till green.

Banans svåraste hål. För den långslående går det att nå green på två slag men tänk på att fairway lutar åt höger. Sidovatten i spel på båda sidor. Green i två platåer så var uppmärksam på flaggans placering. Out bakom green.

Från tee syns inte damm till vänster. Dike tvärs fairway. Sluttande green.

Pusta ut efter backe/trappa. Placera utslaget till höger för fritt inspel. Damm bakom dunge. Undvik långt inspel då det är nära till out bakom green.

Långt par tre hål som ser lätt ut, men var observant på vinden innan utslag för rätt klubbval.

Oftast motvind vilket gör att vattenhinder kan komma i spel. Upphöjd green som sluttar, så korta inspel är att rekommendera.

Kort par fyra med goda möjligheter för par. Spela klokt då det finns hinder på vägen. Utslag till i närheten av “Bunkern” är att rekommendera.

Upphöjd green som sluttar ifrån så var försiktig med inspelet. Långt inspel kan orsaka att bollen går out.

Green i två platåer. Bunker framför. Var uppmärksam på vind och flaggplacering.

Dike i spel från utslaget. Ondulerad green så kolla flaggan innan inspel.

Damm och dike i spel på inspelet till stor green. Långt inspel kan straffas med ospelbar boll i buskage.

Här gäller det att ha koll på vinden för rätt klubbval. Oftast mot- eller sidovind.

Banans längsta par fyra. Dike tvärs som kan vara i spel på andra eller tredje slaget. Bakom green vattenhinder.

Kort par fyra med green på halvö. Vatten framför och bakom green så inspelet kräver precision.

OBS! Gå ej ut på green om spelare är på sextonde tee!

Kort par tre. Vinden påverkar klubbval och dike vaktar sluttande green.

Inga problem förrän på en sluttande green så inspel till vänster om flaggan (putt uppför). Damm vaktar delvis vid inspelet.

Kort par fyra med goda möjligheter för par men undvik bunkrarna och var observant på flaggplaceringen på en svårputtad green.

Lycka till!